home Meny close
menu Meny

Kjøpsbetingelser

Når det gjøres en bestilling på www.extra-leker.no inngås avtalen mellom bestiller og:

Extra-Nett AS

Prinsens vei 5

4315 Sandnes

Org nr 914 133 335

 

For å kunne handle på www.extra-leker.no må du være minst 18 år. Som betalingsmiddel kan du bruke følgende: Mastercard, Visa, Visa Electron,  eller vår samarbeidspartner Klarna.

 

Alle bestillinger håndteres av vårt lager i Stavanger, og de sendes via en av våre distributører.  Det tas forbehold om trykkfeil og leveringssvikt.

 

Pris:

Prisene som er oppgitt i www.extra-leker.no og nyhetsbrev er inkludert merverdiavgift. Sluttsum på kjøpet viser i handlekurven, her er eventuell frakt og fakturagebyr inkludert. Det komme ingen gebyrer utenom.

Det tas forbehold om trykkfeil og leveringssvikt. Tilbudene gjelder så lenge lageret rekker.

Priser og vareutvalg kan variere fra butikk til nett-butikk.

 

Garanti:

Du har 2 års garanti som løper fra kjøpstidspunktet. Du kan klage på en vare inntil 2 år etter kjøpet. Du kan klage i en av våre butikker eller du kan returnere varen til vår returadresse ved bruk av e-postkvitteringen. Du må ta kontakt med oss så snart som mulig hvis du oppdager at varen er mangelfull. På grunn av dette anbefaler vi deg å oppbevare e-postkvitteringen i minst 2 år. Garantien dekker mangelfulle varer og hvis en vare mangler deler. Garantien dekker ikke feil på grunn av vanlig bruk, sterk eller voldelig lek eller feilaktig bruk.

 

Ordrebekreftelse:

Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selger ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse på e-mail. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris etc. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig (e-post kunderservice@extra-leker.no)

 

Uavhentet pakke:

Pakken skal hentes på posten inne 14 dager for å forhindre at den går i retur. I de tilfeller du ikke løser ut bestilte produkter debiteres du et ekspedisjonsgebyr på kr 399. Ved sendinger hvor pakker blir returnert oss pga at kunde nekter å motta sending vil også dette gebyret ilegges.

NB!: Hvis sending består av flere kolli eller tunge forsendelser som for eksempel store rammebasseng og trampoliner forbeholder vi oss retten til å fakturere deg for de faktiske kostnadene vi blir belastet fra Bring.

 

Betaling med kort:

Når du legger inn bestillingen, blir kortet ditt autorisert, og du mottar en ordrebekreftelse som bekrefter at bestillingen er vellykket. Kjøpesummen vil bli reservert, men ikke belastet før bestillingen er behandlet og varene sendt fra vårt lager.

Ved manglende autorisasjon vil du motta en feilmelding og forespørsel om å benytte et annet kort eller en alternativ betalingsmetode.

 

Klarnas betalingsmetoder

I samarbeid med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, tilbyr vi følgende betalingsmetoder. Betalingen går alltid direkte til Klarna.

  • Faktura: Forfallsdato er 14 dager fra tidspunktet varene er sendt ut. Faktura vilkårene finner du här.
  • Konto: Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir forbrukere mulighet til å betale sine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet. Mer informasjon om Klarna Konto, samt alminnelige fakturavilkår og standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt finner du her.
  • Kort: Ønsker du å benytte kort kan du bruke både Visa og Mastercard. Kortkjøp belastes ved bestilling.

Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

 

Annullering av kjøp:

Extra Leker kan annullere et kjøp uten å stå ansvarlig for skader eller kostnader hvis:

  • Betalingsinformasjonen din er feil
  • Vi mistenker ulovligheter
  • Ved betalingsfeil
  • Prisen oppgitt i nettbutikken er feil. Det vil si at prisen er unormalt lav i forhold til
  • Ordinær pris. (Det tas forbehold om trykkfeil)
 

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10 (kan leses her). Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.

Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.